Amphora 15.9 versioonijuhend


  1. Versioon 15.9.0
    1. MTA võlapäringu teenus
      a. Kasutamine
      b. Seadistamine
    2. Asja objekti numbri tugi lisatud
    3. Isiku passiivseks märkimise funktsionaalsus
    4. Välja suunaga DHX Edastuse puhul kuvatakse ainult DHX-võimelised asutused
    5. Parandatud topelt allkirja lisamine konteineri kooseisu
    6. Asja objektide järjekorra muutmine on parandatud
    7. Lepingu osapoolte otsingu tugi lisatud
    8. Uus dokumendi laadimise ja salvestamise teavitus
    9. Rippmenüü ja raadionuppude passiivsed väärtused
    10. Asendaja andmete kuvamise parandus Suunamised paneelis
    11. Raporti välja filtreerimine on parandatud
    12. Avalikustamisega seotud muudatused ja parandused
    13. Dokumenid laadimise ja kirjutamise vormidel ühtlustatud teavituste kuvamise stiil
    14. PersonChooserList vormielemendi andmete kuvamine muudetud
    15. Muud muudatused

Versioon 15.9.0

MTA võlapäringu teenus

Amphora võimaldab kasutada X-tee teenuseid ning kanda nende tulemusi dokumendi vormile. Täpsemalt saate selle kohta lugeda SIIN.

Versioonis 15.9.0 lisasime Maksu- ja Tolliameti (edaspidi MTA) võlapäringu teenuse, mida saab seadistada ning testida Admin → Lüüsid all. Teenuse abil on võimalik kontrollida asutuse või isiku maksuvõla olemasolu. Kui peakasutajatel ei ole Admin-moodulis linki Lüüsid näha, tuleb kasutajagrupis sisse lülitada poliis Lüüsid.

NB! Antud X-tee teenus on alternatiiv avalikule veebilehele.

Kasutamine

MTA võlapäringu teenust on võimalik käivitada nii enne dokumendi esmast salvestamist kui ka pärast seda. Teenuse käivitamiseks tuleb sisestada „kood“ elemendiga seotud vormiväljale registrikood või isikukood ning vajutada lingile „MTA võlapäring“.

!Enne kaivitamist

Päringu lõpetamisel avaneb aken sisendandmete ja tulemusega. Teenuse sisendi ja väljundi (tulemused) kohta saate lähemalt lugeda SIIN.

!Tulemused

Kui valida „Kanna andmed vormile“, siis pannakse saadud vastused dokumendi vormil nendesse lahtritesse, mis oli eelnevalt seadistatud.

!Tulemused vormil

Kui dokument on eelnevalt salvestatud, siis läheb päringu käivitamise info ka dokumendi ajaloo paneelile. Lisaks läheb info alati ka süsteemi logisse. See võimaldab kontrollida, kes on päringut käivitanud.

Seadistamine

Enne seadistamist tuleb veenduda, et vormil, mille külge soovite MTA võlapäringu teenust siduda, oleks kolm välja:

  • registrikoodi/isikukoodi tekstiväli (TextBox) kohustuslik
  • teenuse käivitamise kuupäeva väli (Date)
  • teenuse tulemuse tekstiväli (TextBox)

Teenuse käivitamise kuupäeva ja teenuse tulemuse väljad ei ole kohustuslikud.

Näide:

!Vormi naide

MTA võlapäringu teenust saab seadistada vormi(de) külge Admin → Lüüsid vaates. Lüüside nimekirjas tuleb avada „EE/GOV/70000349/mkrliides“, seejärel kerida allapoole ning tabelis „Päringud/teenused“ muutmiseks avada teenus „vpt/v1“ nimetusega „MTA võlapäring“.

!Teenuse avamine

Teenuse aknas tuleb avada “Seostamine vormiga” sakk ning teha vajalikud seadistused.

!Teenuse seadistus

  1. Vormi mooduli valik: tuleb valida Dokumendid moodul.
  2. Vormi valik: vorm, mille külge lisatakse MTA võlapäringu teenus.
  3. Vormi välja nimetus: väli, mille juurest saab käivitada teenuse. Soovitatav on lisada see registrikoodi/isikukoodi välja juurde.
  4. “Käivita salvestamisel” linnukest ei tohiks lisada.
  5. „kood“ element peab olema seotud vormiväljaga, kuhu sisestatakse asutuse registrikood või isikukood.
  6. „millal“ (IN-suunaga) elementi ei ole vaja vormiväljaga siduda – Amphora lisab õige kuupäeva automaatselt.
  7. „millal“ (OUT-suunaga) element peab olema seotud vormiväljaga, kuhu lisatakse teenuse käivitamise kuupäev.
  8. „teade“ element peab olema seotud vormiväljaga, kuhu lisatakse teenuse käivitamise tulemus tekstina.
  9. „Lisa“ nupu abil saab teenuse seose vormiga salvestada.

Peale teenuse ja vormi seose lisamist ilmub see seos “Seostamine vormiga” saki. Vajadusel saab olemasolevat seost muuda või kustutada (“muuda” ja “kustuta” lingid).

!Seoste nimekiri

Selle arenduse teostamist toetasid Amphora kliendid Rae Vallavalitsus ja Harku Vallavalitsus.
Täname!

Asja objekti numbri tugi lisatud

Asjavaate mooduli objektidele lisandus numbri muutmise ja lisamise tugi, sarnaselt Dokumendid moodulile. Nüüd on võimalik asjale number käsitsi lisada ning tagantjärele asja numbrit muuta. Varasemates versioonides oli küll asja numbri tugi olemas, kuid see piirdus ainult sellega, et uue asja registreerimisel lisati number loenduri järgi.

Lisaks parandati viga, mille puhul numbrita asjale kataloogi muutmisel ei lisatud numbrit, kuigi uuel kataloogil oli aktiivne asja loendur olemas ja ennustatava numbri teavitus oli kuvatud.

Asja numbri muutmisel ei muudeta automaatselt asja objektide numbreid. Vajadusel tuleb need numbrid eraldi muuta.

Olemasolev number:

!Olemasolev number

Olemasoleva numbri muutmise aken:

!Olemasoleva numbri muutmise aken

Asja esmane registreerimine (Automaatselt ja Käsitsi režiimid):

!Asja esmane registreerimine

Isiku passiivseks märkimise funktsionaalsus

Isikute moodulis on nüüd võimalik isik passiivseks märkida. Passiivseks saab märkida nii eraldiseisva isiku kui ka kasutajaga seotud isiku. Kasutajaga seotud isiku saab passiivseks märkida ainult siis, kui temaga seotud kasutaja on passiivne.

Antud funktsionaalsus on lisatud selleks, et passiivseid isikuid ei oleks võimalik valida menetluse/delegeerimise loomisel ning PersonChooser tüüpi väljadel. Passiivsed isikud ei saa Amphora Iseteenindusportaali sisse logida. Ehk siis passiivset isikut just kui ei oleks Amphora keskkonnas.

Isiku saab passiivseks märkida moodulis Isikud, vaates Detailne info.

!Passiivne isik

Välja suunaga DHX Edastuse puhul kuvatakse ainult DHX-võimelised asutused

Välja suunaga Edastuse lisamine puhul kuvatakse asutuste valikus ainult DHX-võimelised asutused, kui edastamise viisiks on valitud DHX. Lisatud filter muudab DHX-saatmise lihtsamaks ja kiiremaks, kuna kasutajal ei ole enam vaja mõelda, milline asutus on DHX-võimeline, ning pärast asutuse valikut ei kuvata enam veateadet, et valitud asutus on DHX-võimetu.

Lisatud filter ei laiene valikule Asutuste grupp. Selles valikus kuvatakse endiselt ka need grupid, kuhu kuuluvad DHX-võimetud asutused.

!DHX asutused

Parandatud topelt allkirja lisamine konteineri kooseisu

Eelmistes versioonides oli võimalik, et üks isik lisas allkirjakonteinerisse kaks allkirja. Allkirjade paneelis kuvas Amphora ainult ühe allkirja, kuid konteineri allalaadimisel oli näha, et dokument oli allkirjastatud sama isiku poolt kaks korda.

Antud probleem esines ainult Suunamised paneelis ülesande raames saadetud „Piltnuppudega“ allkirjastamisel. Selleks pidi kasutajale olema saadetud allkirjakonteiner koos tema varasema allkirjaga.

15.9.0 versioonis on antud viga parandatud.

Asja objektide järjekorra muutmine on parandatud

Asja/Toimiku vaates on asja objektide järjekorra muutmine selles versioonis korda tehtud. See ei mõjutanud otseselt Amphora kasutamist, kuid aeg-ajalt on vaja objektide järjekorda muuta. Nüüd saab järjekorda muuta nii nooltega kui ka järjekorra numbri abil.

!Asja objektide jarjekord

Lepingu osapoolte otsingu tugi lisatud

Lepingu osapoolte otsingu vaatesse lisasime osapoolte otsingu toe. Nüüd on võimalik otsida nii asutusi kui ka isikuid. Antud funktsionaalsus lihtsustab oluliselt lepingute laadimist Amphorasse, eriti keskkondades, kus on palju asutusi ja isikuid.

!Lepingu osapoolte otsing

Uus dokumendi laadimise ja salvestamise teavitus

Dokumendi laadimisel või salvestamisel kuvatakse nüüd informatiivne teavitus, kui jäädakse dokumendi muutmise vaatesse. Varem sellist teavitust ei kuvatud ning kasutajal oli keeruline aru saada, kas dokument oli salvestatud või mitte.

!Dokumendi salvestamise teavitus

NB! Selleks, et peale dokumend laadimist võii salvestamist jääks kasutaja dokumendi muutmise vaatasse, on vaja sisse lülitada Dokumendi/asja salvestamisel kuvada dokumendi/asja muutmise vorm!, mis asub Admin - Asutuse seaded - Üldised seaded paneelis.

Rippmenüü ja raadionuppude passiivsed väärtused

Admin → Vormide häälestamine vaates oli ka eelmistes versioonides võimalik rippmenüü ja raadionuppude väärtusi passiivseks teha, kuid sellest polnud kasu, sest passiivseks märgitud väärtused jäid siiski valikus nähtavaks.

Selles versioonis oleme väärtuste passiivseks märkimise korda teinud: passiivsed väärtused ei ole enam dokumendi vormil valikus nähtavad. Passiivsed väärtused on võimalik taas aktiivseks teha. Väärtust saab aktiivseks või passiivseks muuta vormielemendi detailvaates, kasutades nuppu Passiivseks/Aktiivseks.

Dokumentidel, kus passiivseks märgitud väärtus oli varem valitud, jääb see endiselt nähtavaks, seega olemasolevad andmed ei lähe kaotsi. Lisaks eemaldatakse väärtus vaikeväärtuse valikust, kui see märgitakse passiivseks.

Admin - Vormide häälestamine rippmenüü detailvaade:

!Passiivsed vaartused seaded

Dokumendi muutmise vaates rippmenüü valikud:

!Passiivsed vaartused vormi valik

Asendaja andmete kuvamise parandus Suunamised paneelis

Tuvastasime ja parandasime vea, mille tõttu ei eemaldatud asendaja perioodi lõppemisel asendatava kasutaja ülesannetelt Suunamised paneelis olevat märget „Asendaja“. Viga esines juhul, kui aktiivse asendaja perioodi alguskuupäeva muudeti hilisemaks (näiteks muudeti 20.08.2025 → 28.08.2025). Selle tulemusena jäi vahemiku 20.08.2025–28.08.2025 ülesannetel märge „Asendaja“ alles.

!Asendaja teksti kuvamine

Raporti välja filtreerimine on parandatud

Raportitel on võimalik sisse lülitada välja filtreerimise tugi. Seda saab teha Admin → Raportid raporti vaates (Listi parameetrid → Filtreeri linnukene). Varasemates versioonides oli filtreerimise tugi küll olemas, kuid mõne välja filter ei toiminud alati korrektselt. Probleem võis tekkida raportitulemuste tabeli veergudega, mille nimetustes esinesid tühikud, punktid, komad või muud sümbolid – sellisel juhul ei toiminud filtri rakendamine Enter-klahvi vajutamisel.

Versioonis 15.9 lisasime kontrolli: kui raportis on aktiveeritud filtreerimine ja veeru nimetuses esineb tühikuid või sümboleid, asendatakse need alamkriipsuga (_). Alamkriipsuga veerunimetuste puhul töötab filter korrektselt.

Filter on aktiveeritud:

!Raporti filter aktiveeritud

Filter ei ole aktiveeritud:

!Raporti filter ei ole aktiveeritud

Avalikustamisega seotud muudatused ja parandused

  1. Dokumendi avalikustamisel parandatud avalikustamisel kuupäeva kontroll. Kirjad on vaikimisi avalikud kuni 5 aastat, täissünkimisel seee kontroll kehtis, kuid üksiku dokumendi avalikustamisel sai avalikuks teha ka vanemaid kirju. Nüüd on mõlemd skeemid ühtlustatud ning ei saa üksikut dokumenti avalikuks teha, kui üldine reegel ajaliselt piirab.
  2. Lisandus dokumentide mitteavalikuks tegemise funktsionaalsus alates X kuupäevast (näiteks 01.01.2015). See tähendab, et X kuupäevast vanemad dokumendid muutuvad automaatselt mitteavalikuks ja ei ole Avalikus vaates nähtavad. Dokumentide mitteavalikustamise funktsionaalsust ei saa kasutajaliidese kaudu seadistada - soovi korral tuleb pöörduda Amphora klienditoe poole.

Dokumenid laadimise ja kirjutamise vormidel ühtlustatud teavituste kuvamise stiil

Varasemates versioonides oli kohati teavituste stiil erinev, kuid enamus teavitusi kuvati siiski tavalise punase värvi tekstina.

!Vana teavitus

Versioonis 15.9 tegime teavituste kuvamise ühtlasemaks. Teavituse sisu asub nüüd värvilises kastis ning kasti värv viitab teavituse tüübile, mis aitab kasutajatel veateatest paremini aru saada.

Kokku on kolm värvi: Sinine (informatiivne), Kollane (hoiatus) ja Punane (veateade).

!Sinine teavitus

!Kollane teavitus

!Punane teavitus

PersonChooserList vormielemendi andmete kuvamine muudetud

PersonChooserList vormielement võimaldab valida konkreetse asutusega seotud isiku. Valitud isiku kohta kuvatakse erinevad andmed – e-posti aadress, telefoninumber, amet jne. Varem kuvati kõik isikuga seotud e-posti aadressid. Alates versioonist 15.9.0 kuvatakse ainult põhiaadressiks määratud e-posti aadress (ülejäänud aadressid, näiteks isiklik e-posti aadress, ei kuvata). Tegu on informatiivse muudatusega.

!Vormielement

Muud muudatused

  • Vaates Admin – Kataloogid – Kõik kataloogid on lisatud Superkasutaja tugi. Superkasutajatele on nüüd nähtavad kõik kataloogid (sh allasutuste omad).
  • Allkirjastamise parandus, mis tagab allkirjade säilimise uue allkirja lisamisel - lahendab olukorra, kus algselt allkirjakonteineris oli näiteks Läti allkiri ning seda allkirjastati Amphora keskkonnas. Varasemalt läks uue allkirja andmisel Läti allkiri kaotsi.
  • Põhifaili PDF koopia optimeerimine - koopia tehakse uus ainult siis, kui lähtefail muutub (malli kasutamisel lähtefail muutub alati). Teeb dokumendi salvestamise töökindlamaks (erinevad olukorrad allkirjakonteineriga ning PDF koopiaga allkirjakonteineri koosseisus) ja kiiremaks.
  • Asutuse e-arve operaatori nimetus Omniva on muudetud Finbite-iks.
  • Vormide versioonimise juures parandatud vastusvormi seoste lisamine (Spoku vormide muutmisega kaasnes). Uue vormi versiooni lisamisel tekkisid vastamise vormid mitmekordselt.
    !Vastamise vormid
  • Dokumendi menetluse/delegeerimise detailvaate vormilt on teadmiseks ülesannete puhul eemaldatud tagasi lükkamise võimalus (puudub x ikoon Tegevus veerus). Teadmiseks ülesanne ei vaja seda.
    !Teadmiseks ulesanne
  • Vormide häälestamisel vormielemendi detailvaates muudetud lahtrite laiuseid suuremaks ning kohendatud paigutust. Tegu on visuaalse parandusega.
    Alates 15.9 versioonist:
    !Vormi seadistamine uus
    Enne 15.9 versiooni:
    !Vormi seadistamine vana
  • Teleriki komponendi uuendus : 2025.1.416-> 2025.3.825.

Viimati muudetud: 09. september ‎2025, 17:21:00